Smink konsultation

Hejsan igår var jag på smink konsultation på Presenta & Här hann inte berätta om det igår så jag gör väl det nu då. Det här använde hon på mig: Foundation, concealer, puder, ögonskugga guldbeige och guldgrön, ögonpenna mörkgrön, maskara, ögonbrynspenna, rouge och läppglans.

Såhär gör du:

1. Börja med att appliceraa fuondation med en foundationborste eller svamp, själv föredrar jag fingrarna. Börja på pannan och gör hakan sist. Börja i mitten av ansiktet och vandra ut mot kanten för att det ska bli jämnare.

2. Sedan är det concealer som gäller, börja med att täcka över alla eventuella finnar, pormaskar och rodnader. Sedan tar du bort röda eller mörka ringar under ögonen. Lägg lite på ögonlocket för att det ska bli en mer jämn färg. Det gör även så att du ser piggare ut även om du inte ska använda ögonskugga.

3. Hon fyllde i mina ögonbryn med en ljus ögonbrynspenna.

4. Eftersom att detta är vardags smink så använde hon e lite större borste än vanligt. Fast det är ju ite en personlig sak. Hon började med att lägga en ljus bas på hela ögon locket. Sedan använde hon en grönguldig färg för att framhäva mina blåa ögon. Hon målade nästan längas ut på ögat och globlinje sedan ner mot fransraden. hur stark du vill att färgen ska vara är oxå lite efter smak och sånt.

5. När hon skulle stoppa på eyeliner stoppade hon över och under ögat.

Hur mke maskara man ska ha och vars man ska applicera rougen är ju från person till person.


Kommentarer

Din åsikt:

Namn:
Vågar du klicka?

E-postadress:

Din bloggadress/URL:

Skriv dina tankar här:

Trackback
RSS 2.0