Till sofie.

Hej, du frågade hur jag tog hand om mina naglar. Tänkte svara lite kort här under.

1. Varje morgon och kväll masserar jag nagelbanden med myrrolja. Jag masserar för att få igång blodcirkulationen.

2. Jag peelar nagelbanden med nagelbands remover innan varje målning för att färgen ska sitta bättre.

3. sen brukar jag fila ner naglarna en gång i veckan. Hemska långa häx naglar har jag aldrig tyckt varit snyggt.

4. För att naglarna ska hålla sig starka och fina har jag ett nagelförstärkningsmedel som jag penslar på lite då och då efter behov.

5. Istället för att ta bort smutsen under naglarna med en annan nagel använder jag en borste, annars kan nageln bli sne och ful.

Hoppas det där hjälpte lite! ;)


Kommentarer

Din åsikt:

Namn:
Vågar du klicka?

E-postadress:

Din bloggadress/URL:

Skriv dina tankar här:

Trackback
RSS 2.0