Greenpeace.

Jag vet inte om ni vet om att Fennovoima och Eon tänker bygga ett stort kärnkraftverk i Finland ca 16 mil från min fina hemstad Luleå. Jag tycker inte om den idén och jag tänker engagera mig i att försöka stoppa byggen. Hörde av mig till Greenpeace och fick svar idag. Jag blev inbjuden på ett läger i Finland i helgen men jag är sjuk så jag kan inte fara. Men jag fick en massa tips och länkar på hur jag kan göra för att hjälpa till! Så om ni, som mig, inte tycker det känns bra med ett kärnkraftverkså nära Luleå och vårt fina norrbotten så finns det saker ni kan göra.
 
Maila mig för mer information: [email protected]
 
Jag kommer inte svara på några åsikter här på bloggen varken i blogresponse eller på kommentarer, vill ni något angående detta skriv på mailen ovan. 
 
Glöm inte bort att rädda arktis genom att klicka här!

Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Alltså jag vet inte vad jag ska skriva, men på riktigt alltså det är ett smidigt sätt att få energi på, och mycket billigar än vind & vattenkraft, och greenpeace påriktigt... dom gör fan ingen skillnad.. och det e sant, jag är emot att man förstör naturen men inte emot att spara pengar och byta det mot säkra kärnkraftverk

2012-08-30 @ 14:18:26
URL: http://www.nattstad.se/mcrappz
Skrivet av: bexollila

den speciella besökaren är dragen och ny omgång uppe - http://www.nattstad.se/bexollila?id=3920539

2012-08-30 @ 14:20:59
URL: http://www.nattstad.se/bexollila
Skrivet av: Elin

Wtf vadå Greenpeace gör ingen skillnad allvarligt haha. Att vara emot att förstöra naturen men samtidigt göra allt för att få allting så billigt som möjligt är ju fan stört.. Allvarligt, när man bryter kärnbränslet uran från marken i SKOGEN alltså i naturen så skadas inte bara naturens hälsa utan människans hälsa kan också skadas. Varför ska man tänka på det billigare alternativet när det kan skada så jävla mycket? Det är ju fan sick.. enligt mig själv iaf.
"Kärnavfallet är potentiellt dödligt och måste hållas isolerat från biosfären i mer än 100 000 år. Det finns inget sätt att på ett säkert sätt förvara det radioaktiva avfall som skapas." .. Låter iaf inte ok i mina öron.
Sverige är ett av världens rikaste länder varför i hela jävla helvete ska vi då sträva efter att få allt så jävla billigt som möjligt pleace... inte för att Finland heller är så fattigt land heller för den delen. Finland gör helt klart fel beslut att bygga detta kärnkraftverk.
Menmen tänkte bara skriva vad jag själv tycker.. alla tycker vi ju olika. Haha!

Svar: Kunde inte sagt det så mycket bättre själv!
Ida Nilsson

2012-08-30 @ 14:55:17
URL: http://miichelin.blogg.se

Din åsikt:

Namn:
Vågar du klicka?

E-postadress:

Din bloggadress/URL:

Skriv dina tankar här:

Trackback
RSS 2.0