Mina nya naglar

Förberedelser:
Plocka fram allt du behöver. I detta fall så plockade jag fram det jag behövde för en ordentlig manikyr + det jag behövde för att göra tidningsskriften på naglarna. Det enda som inte syns på bilden är nagelolja, men det kommer jag självklart att använda.. (och en pincett men det är väl inte så viktigt)

Depend Nagelbands remover, Depend nagelserum, Depend baslack, Depend & Kiss vitt lack, Depend överlack, valfri alkohol, tidningspapper, pincett.


Jag börjar med Nagelbands removern och stopper det på nagelbanden. Det ska sitta på i ca 4 minuter, efter de 4 minutrarna scrubbar du nagelbanden med dina fingrar. Sen tvättar du naglarna noga så att sandkornen (eller vad det nu än är?) försvinner.


Efter scrubben är det dags för serumet, det penslar jag bara på och låter det suga in lite innan jag masserar in resterna.


Innan jag målar på färgen skyddar jag nageln med baslack för att den inte ska bli missfärgad.


Doppa tidningspappret i alkoholen och sedan trycker du pappret mot nageln i kanske 10 sec. Beroende på hur tydlig du vill att skriften ska vara.


När det har torkat lite så är det bara överlacket kvar innan nageln är klar!


Resultatet:

Kommentarer
Skrivet av: Linn

Oj, shit vad coolt!

2012-01-29 @ 01:01:11
URL: http://lostdreams.blogg.se/

Din åsikt:

Namn:
Vågar du klicka?

E-postadress:

Din bloggadress/URL:

Skriv dina tankar här:

Trackback
RSS 2.0