#nätkärlek

WOW, igår kväll var en fantastisk kväll. Jag är inte bra på att få nere mina tankar i ord.. Men jag ska försöka.
 
Igår morgon såg jag en film, en film där några journalister läser upp brev som dom fått skickade till sig. När Jenny Alversjö kollar in i kameran och börjar läsa ryser jag i hela kroppen. Jag får ont i magen och ett obehag sprider sig i hela kroppen.. Är det här verkligen på riktigt? Hon fortsätter läsa och jag fryser inombords.. Sen är det Titti Schultz tur. Hon kollar in i kameran och läser. Orden tränger in i mig och gör mig fruktansvärt ledsen. Hur kan man säga så till andra människor? Och så fortsätter det i 6 minuter och 18 sekunder. 
 
Sen på kvällen var det uppdrag granskning. Det handlade just om det här. "Män som näthatar kvinnor". Jag satt med tårar i ögonen hela programmet. Det var modigt och starkt gjort. Jag satt i soffan hemma och kändemig stolt. Det kändes som stort steg i rätt riktning. När det var slut gick jag in på twitter. #nätkärlek var högst på trender listan. Min twitter var full av kärlek och stöttande ord. Jag blev alldeles varm och degig i hela kroppen. Oron och obehaget jag bärt på hela dagen var som bortblåst, det fanns bara inte. Jag var genom glad! Allting var bra. Och igår vann kärleken över hatet. 

Kommentarer

Din åsikt:

Namn:
Vågar du klicka?

E-postadress:

Din bloggadress/URL:

Skriv dina tankar här:

Trackback
RSS 2.0